Kuinka kirjoittaa toimiva myyntiteksti kirjalle

kuinka kirjoittaa toimiva myyntiteksti kirjalle
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Tässä opas, kuinka kirjoittaa toimiva myyntiteksti kirjalle.

Kirjan myyntiteksti on yksi onnistuneen kirjan julkaisun tärkeimmistä osista. Kun olet suostuttanut potentiaalisen lukijan napsauttamaan linkkiä kirjan myyntisivulle, niin myyntitekstin liikkeellepaneva voima saa lukijan klikkaamaan kirjasi heidän ostoskoriin.

Fakta: Kirjasi myyntiteksti on yhtä tärkeä kuin sen kansi ja otsikko.

Koska päivittäin julkaistaan tuhansia kirjoja, sinun on pystyttävä kiinnittämään lukijan huomio nopeasti ja pystyttävä tarjoamaan lukijalle tarpeeksi tietoa muutamassa sekunnissa, jotta he voivat tehdä ostopäätöksen.

Tässä muutamia vinkkejä, kuinka kirjoittaa toimiva myyntiteksti kirjalle, jolla saat kiinnitettyä huomion ja myytyä enemmän kirjoja.

Huomio: Nämä ohjeet pätevät myös vähäsisältöisten kirjojen myyntiteksteihin. Jos haluat tietää, kuinka julkaista vähäsisältöisiä kirjoja, niin käy katsomassa Tuloja Tyhjistä Sivuista- Verkkokurssi tämän linkin kautta.

Pidä myyntiteksti lyhyenä ja mene suoraan asiaan

Kirjoitatpa sitten kaunokirjallisuutta tai tietokirjallisuutta, haluat pitää myyntitekstisi lyhyenä ja iskevänä, jotta lukijat voivat skannata sen läpi sekunneissa.

Yksi suurimmista virheistä, joita kirjoittajat tekevät, on kirjoittaa pitkiä tekstimuureja loputonta tekstiä. Kukaan ei tule lukemaan niitä, koska suurin ihmisistä skannaa nopeasti myyntisivun sisällön läpi. Joten, jaa myyntiteksti pieniksi 2-3 lauseen paloiksi ja muista käyttää tyhjiä välejä.

Tutki toimivia myyntitekstejä

Hyvin kirjoitettuun myyntitekstiin sisältyy usein kaava, joten paras tapa löytää oma toimiva myyntiteksti on tutkia kirjojen myyntitekstejä, jotka ovat jo osoittautuneet myyviksi.

Vietä jonkin verran aikaa tutkimalla genresi 10-20 myydyimmän kirjan myyntitekstiä. Tee muistiinpanoja. Kiinnitä huomiota muotoon ja rakenteeseen. Kirjoita muistiin ne voimasanat, jotka kiinnittivät huomiosi.

Hyödyt tulevat ensimmäisenä

Tietokirjallisuuden kirjoittajien kannattaa hyödyntää luettelomerkkejä, jotka korostavat kirjan ostamisen hyötyjä. Keskity sulavaan sisältöön jaoteltuina katkelmina, jotka kuvaavat arvokkainta tietoa.

Kaunokirjallisuuden kirjoittajien tulee aina sisällyttää lajityypin mukaiset toimintasanat. Pidä teksti liikkeessä toiminnalla ja energialla ja aloita vahvalla otsikolla, joka sisältää yhteenvedon myytävästä tarinasta. Lauseidesi on oltava teräviä ja kiinnostavia, sekä sinun tulisi aina esitellä päähenkilösi nimen mukaan. Mutta älä paljasta liikaa!

Aloita kuvaamalla kirjan sävy, esittele konflikti ja anna lupaus käänteestä.

Vinkki: Kirjoita kaunokirjallisuuskirjan myyntiteksti kirjan tyylin mukaan. Jos kirjasi on kirjoitettu ensimmäisessä persoonassa, myyntitekstin tulisi olla kirjoitettuna ensimmäisessä persoonassa.

Käytä tehokkaita otsikoita

Olitpa tietokirjallisuus- tai fiktiokirjailija, sinun tulisi aina aloittaa myyntiteksti vahvalla otsikolla.

Aloita suurimmalla hyödyllä tai fiktiossa järkyttävällä tai kiehtovalla lauseella, joka vetoaa kyseisen tyylilajin lukijoihin.

Lihavoidun tekstin käyttäminen osassa tekstistä auttaa tekstiä erottumaan. Mutta älä käytä sitä liikaa. Lihavoi vain tärkeitä sanoja tai osia, joita haluat korostaa, muuten se menettää tehokkuutensa. Kirjoittaessa fiktiota, pyri käyttämään otsikoita, jotka esittelevät hahmot heti lukijalle.

Hyödynnä Amazonin HTML-koodia

Voit käyttää Amazonissa myyntitekstien kirjoittamiseen HTML-koodia, jotta tekstisi erottuu välittömästi. Tähän sisältyy lihavoitu, kursivoitu, alleviivaaminen, yliviivaaminen ja paljon muuta.

Huomio: Tämä sinun on tehtävä KDP-tililläsi, koska HTML-koodia ei pysty lisäämään, jos muokkaat myyntiteksitä Author Central-tilissä.

Älä käytä kaikkia HTML-elementtejä, jottei sisältö tukkeudu. Jos käytät liian paljon näitä elementtejä, teksti menettää tehokkuutensa. 

<b> teksti tulee tähän </b> – Tämä lihavoi kaiken avoimen ja suljetun sulun välissä olevan tekstin.

<i> teksti tulee tähän </i> – Tämä kursivoi kaiken tekstin avoimen ja suljetun sulun välissä.

<h1> teksti tulee tähän </h1> – Tätä käytän tekemään otsikoistani lihavoituja.

Riippumatta siitä, mihin lajiin kirjoitat, myyntitekstisi on kiinnitettävä lukijan huomio välittömästi ja erotuttava ruuhkaisilla markkinoilla.

Tästä linkistä pääset sivustolle, joka tarjoaa ilmaisen HTML-editorin Amazon kirjojen myyntitekstien kirjoittamiseen: https://amzdatastudio.com/user/html-converter

Fiktiokirjailijat

Fiktiokirjan myyntitekstin kirjoittaminen on yleensä paljon vaikeampaa kuin tietokirjallisuuden, koska sinun on saatava lukijat innostumaan tarinastasi paljastamatta liikaa. Monet kuvailevat tarinan juonen alusta loppuun. Miksi lukijat vaivautuisivat ostamaan kirjan, jos tarina on jo kuvailtu myyntitekstissä kokonaan? Tämä ei todellaakaan saa ihmisiä uteliaiksi ja innostumaan.

Harjoitus:

Yksi harjoitus, joka auttaa sinua kirjoittamaan vahvoja, ytimekkäitä myyntitekstejä kuvailematta liikaa on asettaa 30 sekunnin ajastus. Kun se on alkanut, alat kuvata tarinaasi muutamalla sanalla keskittymällä mielenkiintoisimpiin, energisimpiin ja kiehtovimpiin lauseisiin, joista luulet, että lukijat välittäisivät eniten.

Rajoittamalla itsesi vain 30 sekuntiin tai vähemmän, opit heittämään ideoita ja lauseita, jotka tuottavat uteliaisuutta tai jännitystä. Keskity luomaan mahdollisimman voimakas sävy myyntitekstiin. Aloita aina koukulla ja pidä lukijat liimattuina sivulle.

Tietokirjallisuuden kirjoittajat

Aloita suurimmalla hyödyllä. Sisällytä tehokas otsikko, jaa sisältö sulaviksi, lyhyiksi lauseiksi ja korosta tärkeitä tietoja luettelomerkkien avulla.

Jos mahdollista, sisällytä elämäkerta, lainauksia tunnetuilta kirjoittajilta, arvosteluja ja muita käytettävissä olevia sosiaalisia todisteita. Tehtäväsi on vakuuttaa potentiaalisille lukijoille, että kirjasi tarjoaa valtavan arvon ja että tarjoat ratkaisun heidän kohtaamaansa ongelmaan.

Tietokirjassa uskottavuus on kaikkea, joten jos sinulla on tapaustutkimuksia tai tutkimuksia kirjan sisällöntueksi, harkitse niiden mainitsemista kirjassa. Voit myös sisällyttää kirjailijaosion, joka esittelee kaikki saamasi palkinnot, kuten bestsellerit.

Älä hypetä. Käytä jokapäiväisiä sanoja, jotka lukijasi ymmärtää, ja tee parhaasi yhteydenpidossa yleisöösi henkilökohtaisella tasolla käyttämällä tekstiä, joka vastaa heidän huolenaiheisiinsa, tunnistaa heidän polttavimmat kysymyksensä ja lupaa tarjota ratkaisun.

Lopeta Cliffhangerilla

Tekstisi tavoitteena on saada lukija innostumaan kirjastasi ja jättää heille vastaamattomia kysymyksiä.

Jos kirjoitat kaunokirjallisuutta, harkitse lopettamista väkevällä kysymyksellä tai aseta hahmosi vaaraan, jotta lukijat ovat uteliaita näkemään, kuinka he pääsevät pois vaarallisesta tilanteesta.

Tavoitteena on pitää lukijat varpaillaan ja herättää uteliaisuutta tarinaan ja pelkoa hahmon puolesta.

Käytä genre-pohjaisia avainsanoja

Avainsanat auttavat lukijoita löytämään teoksesi, joten on tärkeää käyttää niitä mahdollisimman monessa paikassa, mukaan lukien: kirjan nimi, alaotsikko, sarjan nimi ja tietysti myyntiteksti! Haluat käyttää sanoja, jotka palvelevat yleisöäsi ja ovat lajikohtaisia.

Voimasanat toimivat

Sanat, kuten “Uskomaton”, “Ällistyttävä” ja “Hämmästyttävä” ovat vaikuttavia, voimakkaita sanoja, jotka herättävät uteliaisuutta ja tunteita. Käytä niitä säästeliäästi! Et halua, että myyntitekstisi olevan vain hypetystä.

Tärkeintä on, että myyntiteksti yhdistyy kohdeyleisöönsä. Menestyksekäs kuvaus kiinnittää huomion heti ja pitää sen riittävän kauan vakuuttamaan ostajan napsauttamaan ostolinkkiä.

Testaa erilaisia ​​myyntitekstejä.

Pyydä palautetta ihmisiltä, ​​testilukijoilta tai sähköpostilistalta. Kirjoittajaryhmän lukijat voivat auttaa muokkaamaan myyntitekstiä ja koska he ovat kohdeyleisöä, he antavat myös arvokkaimman palautteen auttaessaan päättämään, mitä kirjoittaa seuraavaksi.

Kutsu muita kirjoittajia kritisoimaan myyntitekstiä.

Liity kirjoittajan tukiryhmiin ja jaa myyntitekstisi muiden tyylilajin kirjoittajien kanssa. Voit yllättyä siitä, kuinka moni kirjoittaja on valmis kritisoimaan myyntitekstiäsi ja auttamaan sinua parsimaan heikkoja kohtia.

Älä kiirehdi tätä prosessia.

Tehokkaan myyntitekstin kirjoittaminen, joka motivoi lukijoita ostamaan kirjasi, vie aikaa. Valmistaudu kirjoittamaan se uudelleen useita kertoja, ennen kuin olet tyytyväinen. Lupaan, se on vaivan arvoista.

Verkkokoulutuksia Ilmaiseksi?

Tilaa uutiskirjeeni, niin pääset käsiksi ilmaisiin verkkokoulutuksiin, joita jaan vain uutiskirjeen tilaajille.

Jaa tämä artikkeli muiden kanssa

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

odota!!!

katso ilmainen tuloja tyhjistä sivuista mini-kurssi

Haluatko nähdä, kuinka luodaan nopeasti kannattava kirjojen julkaisubisnes Amazonissa?

Jätä sähköpostiosoitteesi, niin lähetän sinulle linkin kurssille

Kyllä
5/5